Ljudje težko sprejemamo spremembe. Navajeni smo načina življenja, ki smo si ga z leti oblikovali, čeprav smo se ves čas morali prilagajati določenim smernicam, zahtevam, družinskim in poslovnim situacijam. Pa smo zmogli. Večkrat je bilo težko, že sami smo bili prepričani, da nam toliko stvari ne bo uspelo opraviti, pa se je vse dobro izteklo.
A z leti se dolžnosti le nabirajo, psihofizične zmogljivosti pa upadajo. Razmišljamo, ali smo vse opravili pravilno, bi lahko kaj drugače. Po krajšem razmisleku ugotovimo, da smo precej postorili, a zase res nismo imeli veliko časa. Kaj bi rad/-a počel/-a? Kaj sem si vedno želel/-a in sem že preložil/-a na naslednje leto?
Z osebno asistenco posameznik, partnerski odnos, družina ponovno zaživijo. Oseba, ki potrebuje pomoč, pridobi osebnega asistenta, s katerim del dneva preživita skupaj. Za ta čas je poskrbljeno za osebno nego, higieno in obroke. Skupaj gresta na sprehod, na bazen, v gledališče,… kot se dogovorita.
S sprejemom osebnega asistenta v svoje življenje se polepša vsakdan invalidne osebe in razbremeni svoje bližnje.
Kako do osebne asistence?
Za koriščenje storitve osebne asistence je najprej potrebno izpolniti vlogo za uveljavljanje pravice do osebne asistence.
Izpolnjeno vlogo se posreduje pristojnemu centru za socialno delo, ki Vas nato obvesti o obisku komisije, ki dodeljuje pravico do osebne asistence. CSD na podlagi mnenja komisije izda odločbo.
Nato iz seznama izvajalcev osebne asistence izberete željenega izvajalca osebne asistence. Dogovorimo se za skupno srečanje. Uporabnik oz. zakoniti zastopnik opiše trenuten način življenja, kaj pričakuje od osebnega asistenta, željeni urnik dela in katera dela bo asistent opravljal.
Izvajalec / vodja osebne asistence predstavi uporabniku kandidata osebne asistence. Dogovorimo se o pričakovanjih, željah uporabnika in kandidata osebne asistence. V kolikor tako uporabnik kot osebni asistent izrazita željo po skupnem sodelovanju, se začne izvajati osebna asistenca.